METU Garage

Playsic - ma Te lehetsz a DJ!

Vedres Fleck Tamás interjú

2019. május 20. - METU Garage

A Playsic közösségi zenealkalmazás éles indulása kapcsán beszélgetett Vedres Fleck Tamás alapítóval Csaba Zoltán, a METU Garage egyik alapítója, mentora.

Már az egyetem alatt tudtad, hogy vállalkozó szeretnél lenni?

A gimnázium után még nem tudtam pontosan mit szeretnék, de mindig is szerettem rajzolgatni és tervezni. Elsőként azt éreztem az animációs szak érdekel, ezért el is mentem a (BKF) nyílt napra, ahol betekintést nyerhettem az animációs szak oktatási körülményeire és programjába.

A nyílt nap lehetőséget adott, hogy a Budapesti Metropolitan Egyetem Média Design szakját megismerhessem és közelebbi képet kapjak arról, hogy ez mit is jelent valójában. Nagyon megtetszett a széleskörű kreatív eszköztár, amit a kurzus által megismerhettem. Felvételt nyertem a szakra és megkezdtem a gyakorlást mint digitális alkotó.

Megismertem a korszerű eszközöket, amivel képeket, videókat, grafikákat és akár weboldalakat is készíthettem. A Hollandiában töltött Erasmus programos félévem alatt jöttem rá, hogy ez mekkora érték a hazai cégek számára, hogy friss és profi digitális tartalmakkal tudom őket ellátni. Ez egy piacképes ötletnek tűnt, így elkezdtem csapatot építeni és online arculatokat tervezni cégek, márkák és projektek számára. 

51260229_1305946996210162_4826974307861135360_n-552x453.jpg

Tudott ebben az egyetem támogatni?

Olyan helyzetekbe kerültem, hogy együtt dolgozhattam grafikusokkal, designerekkel, textilesekkel és operatőrökkel is. Észrevettem, hogy mindenki más-más szegmensben specializálódik, valaki textil tervező lesz, valaki film operatőr, valaki pedig webgrafikus. Mindenkinek lehetősége van más irányokba is elmenni és gyakorlatot szerezni, de úgy érzem a Média Design szak szinte csak erről szól. Megtanultam a programok alapvető használatát és főleg azt, hogy milyen formátumú anyagból mi keletkezhet.

Gyakorlatilag megismertem a vizuális alkotás folyamatát és a hozzákapcsolható szakembereket és a munkafolyamatok lépéseit. Folyamatosan ismertem meg új embereket és oktatókat, ha kicsit is nyitva tartottam a szemem hasznosítható tudás áramlott mindenfelől. Érezhető motivációt kaptam oktatóimtól és tanulótársaimtól is, inspiráló volt minden kipakolás, amikor megnézhettük egymás munkáit.

Találtál-e csapattársakat / munkatársakat az itt töltött képzéseid alatt? (BA, MA)

A képzések alatt is sokszor volt lehetőségünk 2-3-4 fős csapatokban dolgozni egy-egy kisebb projekten. Kiemelném a METU LAB programot és a programozási kurzusokat, amik vélhetően szintén sokat hozzátettek a mostani logikám és technikai tudásom kialakulásához.

Részt vettél valamilyen további programon amit az Egyetem szervezett? (Erasmus, HÖK, kiállítások, művészeti projektek)

Az Erasmus programot kihasználtam és sok értéket kaptam tőle, a HÖK-ben érintőlegesen voltam benne, pár videót és grafikát csináltam számukra. Művészeti projekt kapcsán a Recreartist’s kiállítás volt a legérdekesebb számomra a FUGA-ban. Életem első, olyan helyzete amikor kiállították egy műalkotásom valahol. Már ez is egy interaktív zenegép volt (LiquidDatX), némi SCI-FI hatással.

Projekt alapon számos emberrel dolgoztam az elmúlt években, belekerültem életem első startup projektjébe a Kriph nevű közösségi autóbiztosítás alkalmazás fejlesztésébe. Az alapítója Szóta Szabolcs szintén METU-s hallgató volt. Korábbi osztálytársaimmal Arany Richárddal és Horváth Tamással pedig egy weboldal készítő cég létrehozásába kezdtünk, ahogy megszereztük diplomáinkat.

default_header_desktop.jpg

Cs.Z.: Miért jelentkeztél a METU Garage programba?

Megtetszett a startup kultúra, 2014 óta járok ilyen rendezvényekre és eseményekre. A legnagyobb hatást az UBER alkalmazás létezése és rendszeres használata gyakorolta rám. Olyan újító embereket és külföldi arcokat ismertem meg vezetés közben, akikkel élmény volt beszélgetni. A kellő motivációt persze az adta, hogy lett egy saját ígéretes projektünk a Playsic közösségi zene app.

2015-ben egy baráti kocsmázás alkalmával jelentős problémát fedeztünk fel a vendéglátó helyeken, miszerint nem tudjuk saját zenéinket hallgatni a kocsmákban, mert vagy nincs zenegép vagy nincs ideje a pultosnak arra, hogy beirogassa az általunk kért számokat. Ekkor jött a Playsic alkalmazás ötlete: hogy mi lenne, ha tényleg mi lennénk az a csapat, aki forradalmasítja és megújítja az eddig zenegépek korszakát. Az aktuális online zenehallgatási szokásokat és social média trendeket megfigyelve alakítanánk ki valami egészen új rendszert.

Cs.Z.: Mit adott Neked eddig a program?

 Egy izgalmas oktatási programot számos előadóval, értékes kapcsolati hálót a mentorok irányából és a csapatok tapasztalatait. Megjelenési lehetőséget a Kossuth rádióban, ígéretes partnereket és személyes ajánlásokat. A befektetővel tett megállapodás alapján pedig a Playsic Kft-t és a hozzátartozó szoftveres fejlesztéseket. Kaptunk jogi és könyvelői szolgáltatásokat is, valamint egy Google Cloud-os startup csomagot.

screen-shot-2018-06-18-at-16_25_49.png

Cs.Z.: Kérlek mutasd be a startup ötleted! Kinek, milyen problémáját oldjátok meg?

 A csapat közösségi helyeken (pubokban, kocsmákban, kávézókban...) tett látogatásakor felismert egy problémát, mégpedig hogy ezeken a helyeken alig van lehetőségünk saját zenéinket hallgatni. Ekkor ismertünk rá a termékünkre való igényre, egy olyan termékre, mellyel a felhasználó könnyen elérheti saját zenéit és megoszthatja azt másokkal is élőben. A zenegépek új korszakát álmodtuk meg.

A közösségi helyek lejátszási listáját egy mobilalkalmazáson keresztül lehet befolyásolni ellenérték fejében (credit rendszer). Nincs szükség apró pénzre és elegendő egy okostelefon a lejátszási listák vezérléséhez. Az applikáció felépítése inkább egy social media platformra hasonlít, ahol a posztok szerepét daligénylesek(dalberakások) és helyszíni becsekkolások helyettesítik. Ettől lesz jóval több, mint egy hagyományos zenegép, mivel teljesen pontos valósidejű információt kapunk, arról hogy Ki ? , Hol? És Melyik számot kérte?, valamint azt is, hogy mikor tette ezt kiknek a társaságában. A felhasználók követhetik egymást, mint ahogy az Instagramon is tesszük. Itt is Like-olhatjuk egymás (tartalmait) dalkéréseit és meg is oszthatjuk a legnépszerűbb social media felületeken a legjobb dalokat és pillanatainkat.

A Playsic egy olyan platform, amely összeköti a fogyasztók (vendégek) zenei tartalmait a közösségi helyeken elhelyezett hangrendszerrel. A hagyományos zenegépet átalakítva, mint szolgáltatásról, nem pedig kifejezetten termékről van szó, mivel a felhasználó az okos készülékén telepített applikáción keresztül fér hozzá a közösségi hely szerverén futó közös lejátszási listához.

A szolgáltatás végig kíséri a felhasználót otthonától a helyhez érkezésig, mivel a felhasználó már otthon megnézheti, és akár bele is hallgathat, hogy az ő által kinézett helyen milyen zenék várhatóak a lejátszási listában. Ez alapján eldöntheti, hogy az ő zenei ízlésének megfelelő-e, vagy inkább keres más zenei stílusú helyet. A hely felé indulva navigációt is kérhet. Amire megérkezik a helyre már akár saját zenéit is feltűzheti a lejátszási listára és hallgathatja azokat kihangosítva.

sok_kepernyos_mockup.png

Cs.Z.: Mikorra lesz kipróbálható a termék?

2019 áprilisban készült el az Playsic iOS beta verziója, a Startup Safary Budapest rendezvényen mutattuk be nyilvánosan. A következő hónapokban (május-június) pedig jön az Android verzió is, így 2019 nyarára bárki élvezheti okostelefonján az appot. Izgatottan várjuk a visszajelzéseket majd. Bárki csatlakozhat tesztelőnek és promóternek is.

Cs.Z.: Kikkel dolgozol együtt? Kikből áll a csapatod?

Fejlesztői oldalról a Drukka Startup Factory biztosítja a csapatot. Szükség van ilyenkor iOS, Androis és szerver oldali fejlesztőre, app designerre, projekt menedzserre és egy service/product designer is segíti a munkánkat.

Üzletfejlesztési oldalról Arany Richárd barátommal irányítjuk a céget, valamint a egyeztetünk befektetőnkkel a fontos üzleti döntésekről.

Nagyon elégedettek vagyunk az eddigi felületekkel és technikai megoldásokkal. iOS-en már teszteljük a rendszert, így jelentkezőket is várunk, akik csatlakoznának ehhez.

Itt jelezhetik tesztelői szándékukat - https://www.facebook.com/groups/484950215363282/

Együttműködések és partnerek kapcsán egyre szélesebb a spektrum, mivel minden vendéglátóheyszín és zenei szereplő megkereshető a projekttel valamilyen aspektusban. Csapatunk a hetekben bővült 2 gyakornokkal és egy startup mentorálttal Hoffecker Kittivel, akik segítik az alkalmazás hatékony online és offline kommunikációját, valamint a sikeres piacra vitel folyamatát. Ezen felül a METU Garagre és INPUT program inkubációs szolgáltatásait és mentorait is igénybe vesszük. 

14232414_10210382156541230_3078935393592592703_n.jpg

Cs.Z.: Milyen tanácsot adnál egy barátodnak, aki azon gondolkozik, hogy saját startupot indít?

 Válaszoljon az alapvető kérdésekre:

  • Kinek a problémáját oldja meg?
  • Hányan vannak ezek az emberek és jelenleg hogy oldják meg ezt a problémát?
  • Kik és mekkorák a jelenlegi konkurensek ?
  • Milyen erőforrás és csapat igényei vannak a projektnek?

 Rakjon össze belőle egy onepagert és kezdje elmondani embereknek, kezdjen el vele ötletversenyekre járni. Számos hasznos feedbacket és tanácsot kaphat így. Engedje, hogy kapcsolódjanak hozzá emberek és csapattársak.

Cs.Z.: Hol hallhatunk a projektről 2019-ben - milyen megjelenéseket terveztek?

Az Startup Safary Budapest eseményen áprilisban, várhatóan nyáron több zenei rendezvényen/ fesztiválon. Az összes regisztrált pubban és vendéglátóhelyünkön. Az Instagramon számos módon fogunk megjelenni influencer profilok és partnerek által is. Saját rendezvényeinken és házibulikban is, valamint a Metropolitan Egyetemen is tervezünk egy bemutató rendezvényt.

A bejegyzés trackback címe:

https://metugarage.blog.hu/api/trackback/id/tr6414739541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása