5 buktató, amire minden startuppernek figyelnie kell

2018. július 31. - METU Garage

board-game-challenge-checkmate-139392_1.jpg

Ha sikeres startupot szeretnél építeni, készülj fel, hogy rengeteg előre nem látható buktatóval kell majd szembenézned. Vannak köztük azonban olyanok is, amelyek szinte törvényszerűen megjelennek egy-egy startupnál.

Most elhoztunk neked 5 buktatót, amire mindenképp figyelned kell, ha sikeres akarsz lenni.

1. Nincs piaci igény az árudra 

Sokan esnek abba a csapdába, hogy elkezdik kidolgozni az ötletük részleteit anélkül, hogy utána néztek volna, hogy van-e egyáltalán piaci igény rá. Az nem elég, hogy a te fejedben létezik a probléma, amire a terméked majd megoldást fog nyújtani. Alá is kell támasztanod valamivel a feltételezéseidet. Validálj, igazold az ötleted. Kérd ki az családod, barátaid, ismerőseid, szakértők, de legfőképpen a potenciális vásárlóid véleményét. Ezek alapján az derült ki, hogy van igény az ötletedre? Remek, akkor dolgozd ki részletesen! Viszont ha a válasz nem, akkor sajnos búcsút kell mondanod neki. Világos, mint a nap: ha nincs kereslet, nem kell a kínálat.

2. Rossz a csapatod 

A jó startup csapat fontosabb, mint gondolnád. Ők a cég szíve-lelke, akik időt és energiát áldozva dolgoznak a siker elérése érdekében. Számtalan oka lehet annak, hogy miért rossz a csapatod. Nincs meg a megfelelő szakértelmük, nincs meg az összhang közöttük, nincs tapasztalatuk, nincs motivációjuk, nem bírják a nyomást stb. Bármi legyen is az indok, a végeredmény ugyanaz: bedől a startupod. Fordíts nagy figyelmet a csapatod összeállítására, és válogasd meg jól, hogy kit veszel fel, hiszen sok múlik majd rajtuk.

3. Kifogysz a pénzből 

A pénzhiány az egyik legnagyobb startup gyilkos. Alapvető dolog, hogy ha be akarod indítani a céget, akkor sok kell belőle, és okosan kell felhasználnod. Általában már a megfelelő mennyiség megszerzése sem egyszerű dolog. Jegyezd meg: az biztos, hogy a pénz, amit szereztél egyszer el fog fogyni, a nagy kérdés viszont az, hogy mikor? Mielőtt, vagy miután elegendő profitot kezdesz termelni? Nyilvánvaló, hogy a második eshetőség a számodra kedvezőbb.

4. A versenytársaid jobbak nálad 

Valószínű, hogy nem csak te láttad meg a lehetőséget a felfedezett piaci résen. A piaci validálást követően sokan fognak felbukkanni, hogy megoldást nyújtsanak a fennálló problémára. Habár nem érdemes megszállottan figyelned a versenytársaid minden lépését, azért nem árt fél szemmel mindig odafigyelni rájuk. Derítsd ki, miben vagy te jobb náluk, és ők miben jobbak nálad (ár, minőség stb.). Ennek az ismerete kapóra jöhet, mert egyrészt ez alapján tudod alakítani a saját stratégiádat, másrészt a befektetőidnek is fontos tudniuk, hogy te miért vagy jobb, mint a többiek.

5. Az árazás és kiadás kérdése 

Megállapítani a terméked megfelelő árát nagyon nehéz. Rengeted tényezőt kell sorra venned ahhoz, hogy jó döntést hozhass. Az aranyszabály, hogy az árnak elég magasnak kell lennie ahhoz, hogy fedezze a gyártás közben felmerülő kiadásokat, ám elég alacsonynak ahhoz, hogy a vásárlóid hajlandóak legyenek költeni rá. Gondolkodj az ideális vásárlóid fejével. Számukra fontos az ár-érték arány, úgyhogy azt is vizsgáld meg alaposan.

 

Buktatók kivédve? Akkor ideje jelentkezni a METU Garage programjába: JELENTKEZÉS 

A bejegyzés trackback címe:

https://metugarage.blog.hu/api/trackback/id/tr3014132751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.